:Objavuj vesmír, tvoj domov

APVV LPP-0078-09

Celoslovenský astronomický seminár pre učiteľov 2010

Astronomický ústav SAV a Kongresové centrum ACADEMIA sa nachádzajú spolu na Starolesnianskych lúkach medzi Tatranskou Lomnicou a Starou Lesnou.
GPS súradnice: 49° 09' 06" N, 20° 17' 15" E

Cesta vlakom

Dôležité je dostať sa na železničnú stanicu v Poprade. Odtiaľ je možné dostať sa na AsÚ dvoma smermi vlakovou dopravou. Cena lístka z Popradu je približne 1 €. Naplánovať si cestu môžete aj pomocou služby Cestovné poriadky.
  1. Električkou cez Starý Smokovec, kde je potrebné niekedy presadnúť na inú smerom do Tatranskej Lomnice. Ak zvolíte tento smer, môžete vystúpiť buď na zastávke Stará Lesná alebo Tatranská Lomnica. Ako pomôcku môžete použiť cestovné poriadky ŽSR: Poprad-Starý Smokovec a späť a Starý Smokovec-Tatranská Lomnica a späť.
  2. Motorkou cez Studený potok, kde je potrebné niekedy presadnúť na inú smerom do Tatranskej Lomnice. Ako pomôcku môžete použiť cestovný poriadok ŽSR: Poprad-Studený Potok-Tatranská Lomnica a späť.

Cesta autobusom

Ak si zvolíte tento druh dopravy, s najväčšou pravdepodobnosťou budete prechádzať mestom Poprad, kde máte možnosť pokračovať k nám autobusom alebo vlakom. Trasa autobusu väčšinou kopíruje trasu vlakovej dopravy medzi Popradom a nami, takže najideálnejšie bude, ak vystúpite na zastávke Stará Lesná alebo Tatranská Lomnica. Neodporúčame trasu smerovanú na Kežmarok kvôli viacerým prestupom. Cena lístka z Popradu k nám je približne 1 €. Naplánovať si cestu môžete aj pomocou služby Cestovné poriadky.

Ako zo zastávok Stará Lesná a Tatranská Lomnica?

Cesta zo zastávky Stará Lesná k nám je zobrazená na obrázku vľavo. Cesta vedie po spevnenom, ale neasfaltovom chodníku mierne dolu kopcom pozdĺž asfaltovej hlavnej cesty cesty, ktorá vedie do obce Stará Lesná stále rovno asi 1 km. Keď prídete k hotelu HORIZONT, odbočte za ním vľavo na asfaltovú cestu a okolo hotela KONTAKT prídete pred Kongresové centrum ACADEMIA. Tento chodník je v noci osvetlený.
Cesta ku Kongresovému centru ACADEMIA zo železničnej a autobusovej stanice v Tatranskej Lomnici je na obrázku vpravo. Vedie mierne dolu kopcom pozdĺž základnej školy, sídliska a hotela KREMENEC asi 1 km. Pri "Potravinách" treba odbočiť doprava na neasfaltovanú, ale spevnenú cestu smerom na Starú Lesnú (malá značka smer: Stará Lesná, vila Alexandra). Táto cesta je v noci neosvetlená (za tmy doporučujeme baterku!). Cesta po 200 metroch križuje železničnú trať, potom vedie cez drevený mostík cez potok a po asi 400 m po pravej strane okolo budovy AsÚ SAV cestou pred Kongresové centrum ACADEMIA.